Moderaterna i Göteborg söker stadssekreterare

Moderaterna i Göteborgs kommun söker en stadssekreterare. Tjänsten är ett förordnande för kommande mandatperiod till och med 2022-12-31. Arbetsplatsen är Rådhuset i Göteborg. Tjänsten omfattar heltid och ställer krav på flexibilitet med att emellanåt kunna jobba kväll.

Som stadssekreterare arbetar du nära och tillsammans med moderaternas kommunalråd i en roll där du kommer att ha en viktig funktion i det politiska arbetet. I arbetsuppgifterna ingår att vara sakkunnig inom tilldelade politikområden där handläggning av kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges ärenden är centrala och återkommande uppgifter. Förutom att bistå med kvalificerat råd och stöd kommer du att vara med och utveckla politiken och omsätta den till debatt och beslut. Vi arbetar idéburet utifrån gemensamma värderingar och vi erbjuder dig möjlighet till ett kreativt och stimulerande arbete där tempot ofta är högt.

Vi söker dig som sympatiserar med Moderaterna och är intresserad av politik och samhällsdebatt. Du kommer att vara verksam på ledningsnivå i kontakt med nämnder, bolag och förvaltningar och styrelser och du behöver snabbt kunna ta ställning och kunna sätta dig in i komplexa frågor. Tycker du om att förhandla och är lösningsorienterad? Är du också en van skribent som med enkelhet sätter ihop en skrivelse eller en debattartikel med skärpa? Då är det dig vi söker.

Om detta låter intressant, skicka din ansökan i form av CV och ett personligt brev, senast den 9 december till: terese.blomqvist@stadshuset.goteborg.se

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Terese Blomqvist, tf stabschef, tel: 070-780 11 10 eller Axel Josefson, gruppledare Moderaterna, tel: 070-148 48 49