Moderaterna i Göteborg söker politisk sekreterare

Moderaterna i Göteborgs kommun söker en politisk sekreterare. Tjänsten är ett vikariat under föräldraledighet med tillträde snarast t.o.m. 2019-12-31. Arbetet som politisk sekreterare innebär huvudsakligen att vara sekreterare för såväl Moderaterna i kommunfullmäktige som kommunstyrelsen.

Din arbetsplats kommer att vara Rådhuset i Göteborg och arbetsuppgifterna kommer övergripande att bestå i att ge service till de förtroendevalda Moderaterna i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. I arbetsuppgifterna ingår att sköta kallelser och vara sekreterare på gruppmöten samt i övrigt vara gruppernas administrativa stöd. Tjänsten omfattar heltid och ställer krav på flexibilitet att kunna jobba kvällar i samband med kommunfullmäktigegruppens och kommunfullmäktiges möten.

I Göteborgs stad är den politiska organisationen inte fastställd. Av denna anledning kan tjänsten till delar även komma att omfatta arbete med handläggning av ärenden i en rådgivande roll till kommunalråden och att skriva politiska texter som t.ex. debattartiklar.

Vi söker dig som är intresserad av politiska frågor och sympatiserar med Moderaterna. Du är serviceinriktad, kommunikativ och är duktig på att formulera dig i tal och skrift. Vi utgår även från att du är strukturerad och van vid att hålla ordning och reda.

Om detta låter intressant, så tar vi tacksamt emot din ansökan i form av CV och ett personligt brev, senast den 9 december. Ansökan sänds till: terese.blomqvist@stadshuset.goteborg.se

Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Terese Blomqvist, tf stabschef, tel: 070-780 11 10 eller Axel Josefson, gruppledare Moderaterna, tel: 070-148 48 49